اسماعیلی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نباید مذاکرات طولانی و فرسایشی شود، تقویت ارتباط ما با کشورهای همسو نیز باعث می‌شود کشورهای غربی عضو برجام تصور نکنند دست ما در برابر آن‌ها بسته است.

به گزارش مشرق، ولی اسماعیلی با تمجید از عملکرد دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی، اظهار کرد: دولت روحانی همه تمرکز خود را روی ارتباط با کشورهای غربی گذاشت که به جایی نرسید و مسیر غلطی بود.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم از تجربه تلخ اعتماد مطلق به کشورهای غربی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم درس عبرت گرفت و همه ظرفیت تعاملات بین‌المللی خود را در ارتباط با چند کشور غربی خلاصه نکرد و به صورت متوازن ارتباط با سایر کشورها از جمله کشورهای همسو و دوست را نیز در سرلوحه کار خود قرار داده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت رئیسی روند بسیار خوبی را در عرصه دیپلماسی در پیش گرفته است و سطح تعاملات سیاسی و اقتصادی ایران با بسیاری از کشورهای دنیا ارتقا یافته است.

اسماعیلی ادامه داد:گسترش تعاملات تجاری با همسایگان بسیار اهمیت دارد و ما باید در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای همسایه رایزن‌ اقتصادی و بازرگانی داشته باشیم.

سخنگوی فراکسیون نیروهای انقلاب مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چین و روسیه کشورهای قدرتمندی هستند و تقویت ارتباط با آنان برگ برنده ما در مذاکرات وین است.

وی افزود: مذاکرات باید براساس منویات مقام معظم رهبری و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران دنبال شود. به هیچ وجه نباید مذاکرات طولانی و فرسایشی شود و تقویت ارتباط ما با کشورهای دوست، همسایه و همسو باعث می‌شود که کشورهای غربی عضو برجام تصور نکنند که دست ما در برابر آنان بسته است و بدون مذاکرات نمی‌توانیم امورات کشور را دنبال کنیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید در کنار مذاکرات، راهکارهای دیگری را هم برای رفع مشکلات اقتصادی کشور دنبال کنیم. برای مثال، سازمان همکاری‌ اقتصادی یا اکو ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیار زیادی دارد که متاسفانه ما آن طور که باید و شاید از آن استفاده نمی‌کنیم و حتماً باید از ظرفیت اکو بیشتر استفاده کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقّی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند! اصلاً کار او این جوری است، وَالّا اینکه حالا یک حرف حقّی را بشنوند، تصدیق کنند، قبول کنند، این جوری نیست.
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    فشار اقتصادی را با تلاش درونی، تلاش داخلی و با خنثی کردن تحریمها و البتّه تلاش دیپلماسی -همان طور که مشغولند برادران خوب ما- [باید خنثی کرد]؛ برادران انقلابی ما در زمینه‌ی از بین بردن تحریمها و مجاب کردن طرف مقابل هم مشغول کارند که این هم خوب است، لکن کار عمده خنثی کردن تحریمها است از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرّک اقتصادی داخلی. این دانش‌بنیان‌ها خیلی مهمّند و حقیقتاً این حرکت اقتصاد دانش‌بنیان و شرکتهای دانش‌بنیانی که تولید شده‌اند، حرکت مهمّی است؛ باید این را توسعه بدهند و گسترش بدهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس